mandag den 29. juli 2013

Farvel til hvalpene - de sidste billeder

Alle hvalpene blev afhentet lige inden vi drog afsted på ferie. Så der var lidt hektisk aktivitet de sidste dage, hvor vi ikke nåede at få opdateret vores blog. Men Jeppe fik taget nogle billeder af dem inden de drog afsted og de blev også vejet i forbindelse med dyrlægetjekket.

Det er utroligt hvor meget de vokser på 8 uger. Samson har sat rekorden - fødselsvægt 258 g og som knap 8 uger vejede han 3.220 g. dvs. ca. 375 g om ugen. Det er ret flot synes jeg :-)

Vægtudvikling:

Samson: Fødselsvægt 258 g - 8 uger : 3.220 g

Zack: fødselsvægt 198 g - 8 uger: 2.375 g

Rosie: fødselsvægt: 245 g - 8 uger: 2.150 g

Duke: fødselsvægt 168 g - 8 uger: 2.330 g

Diva: fødselsvægt: 165 g - 8 uger: 1.960 g

Både Duke og Diva skal på udstilling i Køge hos Sheltie klubben d. 24. august og jeg glæder mig meget til at høre om det. Rigtig ærgeligt at jeg ikke selv kan være der.

Har fået melding om at alle hvalpene klarede den første nat fint - og jeg håber at de alle er ved at falde til i deres nye familie. Har lige set på Team Jappes blog at Diva ser ud til at have det sjovt med de små hvalpe som hun opfører sig meget storesøsteragtig og voksent overfor. Hun er jo også flere uger ældre :-) Og så er hun blevet gode venner med den store schæfer som de også har.

her er de sidste billeder som vi har taget. Jeg håber at I vil sende mig nogle billeder hen af vejen når jeres hvalp er blevet noget større.

dette er Rosie. Man kan kende hende på stritøret, som forhåbentlig snart har lagt sig ned igen efter hun fik et stykke "tyggegummi" i ørekanten.


Så kommer Zack der er flyttet til Sverige. 



Her ligger lille Diva i forgrunden og lever fuldstændig op til sit navn :-)


Her står Duke og ligner en lille bamse :-). Han får nok en stor pels når han er udvokset. 


Tilsidst har vi Samsom som kigger lidt bedrøvet på en. Han tager det med ophøjet ro at blive stillet op på havebordet. Det er vist moster Shellie man kan se i baggrunden. 

Hvalpenes mor Tess har taget det med en knusende ro at de var væk. Hun virker nærmest lidt lettet. Og har også taget lidt på igen efter at hun var blevet næsten myndetynd af at fodre på dem. Nu vejer hun 10 kg og det passer vist meget godt til hende. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar